Formules

'Slechts enkele pc's per Aldi'

NIEUWVEEN – Bij landelijke aanbiedingen van multimedia bij Aldi is het aantal aanwezige computers of printers per filiaal vaak op één hand te tellen. De keten is verrast door het succes van de laatste multimedia-actie op zaterdag 16 januari en zegt bij te sturen op inkoop.

Een woordvoerder van Aldi meldt dat de keten experimenteert met de zaterdag in plaats van de woensdag als verkoopdag voor non-foodaanbiedingen zoals multimedia. “De laatste keer waren we er wel erg snel doorheen. We hadden meer kunnen verkopen. Het blijkt dat de zaterdag een goed verkoopmoment is”, aldus de woordvoerder.

Aldi zegt het inkoopvolume aan te passen, maar inmiddels zijn veel klanten teleurgesteld, omdat filialen met een kleine actievoorraad regelmatig niet aan de vraag kunnen voldoen bij dergelijke aanbiedingen. Dat blijkt uit bronnen binnen de winkelketen zelf en uit internetfora waar klanten klagen. Volgens de Consumentenautoriteit zijn bedrijven verplicht om voor voldoende voorraad te zorgen, anders is het een - bij wet verboden - lokkertje. In het geval van Aldi is hier vooralsnog geen sprake van.

Lees een uitgebreide achtergrond over non-food bij Aldi in Levensmiddelenkrant week 04

Bron: Levensmiddelenkrant

computer_aldi.jpg