LIESHOUT - Bavaria zet wederom een stap in haar internationale uitbreidingsstrategie. De brouwer gaat samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje dat symbool staat voor de stad Barcelona.
De samenwerking heeft betrekking op de uitbreiding van verkoop en distributie van elkaars bieren. De brouwerij uit Lieshout ziet Moritz als een sterke speler in de Spaanse markt en is trots om de mooie premium bieren van uitstekende kwaliteit te kunnen toevoegen aan haar portfolio. Bavaria en Moritz hechten naar eigen zeggen als familiebedrijven veel waarde aan historie, kwaliteit en bier met een goed verhaal. De bieren van Moritz staan voor cultuur, gastronomie en historie, waarbij creativiteit overal in doorklinkt.
Distributiekanaal
Een strategisch voordeel is de beschikking over het distributiekanaal van Bavaria om Moritz in Nederland op de kaart te zetten. Twee bieren uit het vaste portfolio van de brouwerij komen onze kant op: Moritz, een verfrissend, licht en mooi door drinkbaar pilsener met 5,4 procent alcohol en Moritz Epidor, een donker kleurig, Catalaans speciaalbier met 7,8 procent alcohol. Daarnaast geeft het Bavaria de mogelijkheid stappen te zetten met haar eigen bieren in de Spaanse horeca. Het gaat om de bieren van La Trappe, Bavaria Premium Pilsener en Bavaria 0.0 Original.
Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops