Boni’s koffie direct van boer naar consument

NIJKERK – ‘Boni 1972’ is het nieuwe koffiehuismerk van Boni, geleverd door Farmers Direct Coffee. De naam verwijst naar het oprichtingsjaar van de formule, welke dit jaar 50 jaar bestaat.

De koffiebonen van Farmers Direct Coffee gaan rechtstreeks van de boer naar de consument. “Met deze onderscheidende koffie zet Boni de toon voor een nieuwe manier van koffieverkoop in Nederland met nog meer oog voor duurzaamheid”, laat de keten weten. Het concept wil Farmers Direct Coffee als nieuw keurmerk op de markt brengen. Het is de eerste supermarkt die de samenwerking aangaat met de leverancier. Financieel directeur Frank Klören: “Door de samenwerking met Farmers Direct Coffee bieden wij onze klanten een onderscheidend duurzaam product aan. Dat spreekt ons aan. Tevens heeft Farmers Direct Coffee als kleine startende organisatie interesse in kleine volumes. Dat past goed bij Boni. Voor Farmers Direct Coffee is dit een mooi pilotproject.”

QR-code

Klanten kunnen aan de hand van de QR-code op de verpakking zen waar de koffie precies vandaan komt en welke weg is afgelegd naar de supermarkt. De koffie wordt niet alleen zo klimaatneutraal mogelijk verbouwd, maar ook vervoerd. De koffie is beschikbaar als filterkoffie, coffeepads, capsules en losse koffiebonen.

Bron: Levensmiddelenkrant