Fabrikanten

Coca-Cola lanceert duurzaamheidsplan

ROTTERDAM – Onder de naam This is Forward lanceert Coca-Cola een nieuw actieplan voor duurzaamheid in West-Europa.

Bart Manders |

In het kader van dit actieplan wil Coca-Cola ambitieuze doelstellingen rond onder meer suikerreductie, recycling en maatschappelijke betrokkenheid in 2025 hebben bereikt. Zo moet 50% van het verkoopvolume van Coca-Cola in West-Europa dan afkomstig zijn uit caloriearme of calorievrije dranken. Het afgelopen jaar was dit percentage 34%. Naast productinnovaties wordt het consumenten via duidelijke productinformatie en kleinere verpakkingen gemakkelijker gemaakt om bewust om te gaan met suikerconsumptie. Een andere doelstelling is om 100% van de verpakkingen in te zamelen. Ook zal het gemiddeld gebruik van gerecycled plastic voor PET-flessen meer dan worden verdubbeld tot tenminste 50%. In 2016 was dit nog 21%. Een derde ambitie is dat in 2025 minstens 40% van de managementfuncties wordt vervuld door vrouwen.

Open
De lancering van Coca-Cola’s actieplan voor duurzaamheid behelst ook de start van OPEN: een serie bijeenkomsten waarbij Coca-Cola in dialoog gaat met vertegenwoordigers vanuit de politiek, het bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties.

12.000 consumenten
Het actieplan is tot stand gekomen door het voeren van gesprekken met belangrijke stakeholders, regeringen, ngo's en mensen uit het bedrijfsleven, maar ook met behulp van inzichten van ruim 12.000 consumenten uit zes landen en bijna 1.000 medewerkers van Coca-Cola. In Nederland is het plan in Den Haag gepresenteerd aan een divers gezelschap met vertegenwoordigers vanuit de politiek, bedrijfsleven, maatschappelijke organisaties en pers.

Voorbeeld
“Het nieuwe duurzaamheidsplan is tot stand gekomen door heel veel te luisteren, naar onze partners, onze medewerkers en natuurlijk onze klanten”, zegt Richard Schlasberg, Country Manager van Coca-Cola Nederland. “Duurzaamheid was altijd al belangrijk, maar we kunnen en willen méér doen. We willen een voorbeeld zijn voor onze 300 miljoen consumenten in West-Europa én voor onze eigen mensen. Met onze merken kunnen we duurzaamheid onder de aandacht van iedereen brengen.”

Bron: Levensmiddelenkrant

open_coca-cola_1-a900x525.jpg