Fabrikanten

Coca-Cola past receptuur Fanta aan

ROTTERDAM- Fanta Orange krijgt een vernieuwd receptuur. Dat heeft frisdrankmerk Coca-Cola bekend gemaakt. De vernieuwing zorgt ervoor dat er minder calorieën in de frisdrank zitten en heeft een wat donkerdere kleur. 

Lisa van der Linden |

Naast Coca-Cola en Coca-Cola zero sugar is Fanta de nummer drie in het portfolio van Coca-Cola Nederland. Het doel met het aanpassen van het receptuur van Fanta komt voort uit het de ambitie van Coca-Cola Nederland om minder suiker te gebruiken. Margreet van Staalduijnen, senior brand manager Fanta:Het ontwikkelen van een nieuwe receptuur duurt soms jaren. Ik ben trots dat we voor Fanta orange na 4 jaar testen en het onderzoeken van 100 prototypes met verschillende suiker- en zoetstofcombinaties, een geslaagd recept hebben gevonden. Het vernieuwde Fanta orange-recept kwam onder Nederlandse consumenten als beste uit de test. De smaak wordt als even lekker beoordeeld en de vernieuwde kleur wordt als beter ervaren. Een bijzondere mijlpaal.”

Streven
De herformulering van Fanta orange levert 8,8 miljard kCal ofwel 2,2 miljoen kg suikerreductie per jaar op. Dit brengt Coca-Cola Nederland weer een stapje dichterbij het streven om in 2020 15 procent minder calorieën per liter in de markt te hebben ten opzichte van het basisjaar 2012. De vernieuwde Fanta orange is te herkennen aan de claim ‘new improved recipe’ voorop de verpakking en is vanaf nu verkrijgbaar in onder meer de supermarkten en horeca.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops/Coca-Cola Nederland

fantanieuw-a900x525.jpg