Delhaize verlaagt prijzen van 500 basisproducten

ASSE – ‘De Leeuw van Delhaize stuurt zijn Kleine Leeuwtjes de wereld in’, oftewel: de formule gaat 500 basisproducten van het huismerk tegen scherpe prijzen aanbieden. De prijsverlagingen die Delhaize invoert lopen van 5 procent op tot 30 procent. De reden van de prijsdaling? ‘Uitzonderlijke tijden vragen om uitzonderlijke maatregelen’.

"In deze tijden van hoge inflatie kunnen wij niet onverschillig toekijken hoe sommige statistieken aantonen dat het risico bestaat dat de consument zijn toevlucht neemt tot minderwaardige en minder gezonde producten”, aldus ceo van Delhaize Xavier Piesvaux. Hij vervolgt: “Wij zijn ervan overtuigd dat onze missie om een gezonde, kwaliteitsvolle levensstijl te ondersteunen niet onder druk mag worden gezet door een hoge inflatie. Vandaag gaat Delhaize nog een stap verder met zijn totaalaanpak om de koopkracht te verzekeren. Wij focussen op onze eigen merken als een kwalitatief alternatief en de Kleine Leeuwtjes vormen een duidelijk en goed herkenbaar antwoord om de koopkracht van onze klanten te blijven garanderen en dat in alle productcategorieën”.

Geen stunt
De ‘Kleine Leeuwtjes’ bestaan uit een selectie van de 500 meest gekochte basisproducten, zoals na analyse is gebleken. Het gaat om onder meer groenten en fruit, pasta’s, dranken, wasmiddelen, hygiënische producten en dierenvoeding. Ze zullen door Delhaize duidelijk herkenbaar worden gemaakt: klanten kunnen ‘gidsen’ volgen, zodat ze de goedkopere producten makkelijk vinden. Ook online wordt de prijsverlaging doorgevoerd. Piesvaux benadrukt dat het niet om ‘een stunt van een paar weken’ gaat: "Met deze prijsverlagingen willen wij voor deze 500 basisproducten het prijsverschil met andere supermarkten tot een minimum terugbrengen. Tegelijk zullen we blijven focussen op wat Delhaize kenmerkt: ons ruime assortiment gezonde, lokale en kwaliteitsvolle producten.”

Bron: Levensmiddelenkrant