Fabrikanten

FFG haalt nieuwe plantaardige technologie in huis

OSS - Future Food Group (FFG) heeft de productontwikkeling uitgebreid. Het bedrijf heeft geïnvesteerd in nieuwe technologie waarmee realistische vezelstructuren ‘als kip’ en ‘als rund’ worden vervaardigd. Ook richt FFG zich op meer typen eindproducten.

Cas Smit |

Het bedrijf wil met haar plantaardige alternatieven niet alleen focussen op vegetariërs en veganisten. De organisatie meent dat om echte stappen te zetten in het verduurzamen van de consumptie, juist de vleeseters over de streep moeten worden gehaald. Dat kan volgens hen alleen door betere alternatieven te bieden voor een smaakvol gerecht zonder vlees.

FFG heeft een nieuwe techniek in huis gehaald en verder ontwikkeld. Het productinnovatie team, waar ook (ex)slagers onderdeel van uitmaken, beschikt nu over een eigen FFG 3D Extrusion Technology. Met deze techniek heeft de organisatie nu plantaardige, vezelige reepjes en blokjes ‘als kip’ en ‘als rund’ ontwikkeld, zowel vegetarisch als veganistisch.

Future Food Group is steeds vaker te zien in het vegaschap in retail. Het merk The Veggie Lovers verkrijgbaar bij o.a. Marqt en Crisp en producten van het merk PLNT zijn te vinden bij Vomar, Deen en Jumbo Foodmarkt Groningen. Daarnaast kan het bedrijf (private label) leveren aan de horecagroothandel en lopen er gesprekken met grote industriële partners. Met haar assortiment wil het bedrijf de retail, foodservice en industrie over de volle breedte voorzien van waardige vleesopvolgers en meer.

Bron: Levensmiddelenkrant

 

ffg-verpakkingen-plnt-theveggielovers.jpg