E-commerce

Hema vernieuwt winkels en restaurants

AMSTERDAM – Hema heeft vorig jaar een recordomzet in de boeken gezet. De retailer laat weten dat de omzet met 2,8 procent is gestegen in vergelijking met een jaar eerder.

Lisa van der Linden |

Hema wil de komende jaren naar eigen zeggen verder groeien door meer te investeren in de vernieuwing van het assortiment en marketing. Daarnaast zet de retailer in op de versnelling van haar omnichannelstrategie, wat moet zorgen voor meer online groei. Er wordt onder meer geïnvesteerd in self checkout en elektronische prijskaartje. Daarnaast legt Hema ook meer focus op de invulling van de internationale expansie, worden grote winkels en restaurants vernieuwt en worden na de zomer flagshipstores geopend in samenwerking met Albert Heijn.

“We hadden vorig jaar te maken met uitdagende omstandigheden, zoals de overgang naar een nieuw e-commerce platform en een distributiecentrum voor online bestellingen. De omzetontwikkeling verbeterde met name in het vierde kwartaal en die trend zet ook door in de eerste periode van 2019. Samen met onze nieuwe eigenaar hebben we de strategie van Hema aangescherpt, zodat we het fundament kunnen leggen voor verdere groei”, laat Tjeerd Jegen, ceo van Hema, weten in een reactie.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

hemaanp.jpg