Kraft Heinz zint op nieuwe producten | Levensmiddelenkrant

Kraft Heinz zint op nieuwe producten

PITTSBURGH - Kraft Heinz is van plan om verschillende nieuwe producten op de markt te zetten. De Amerikaanse levensmiddelengigant heeft moeite zijn verkoopcijfers op te schroeven met bekende namen als Capri Sun en vleeswaren van Oscar Mayer.

Volgens topman Bernardo Hees heeft Kraft Heinz dankzij de resultaten in het afgelopen kwartaal ruimte om te investeren in vernieuwing. Kraft Heinz zette het afgelopen kwartaal een omzet in de boeken van bijna 6,7 miljard. Hoewel dat vrijwel gelijk is aan de opbrengsten een jaar geleden, was dat hoger dan waarmee het bedrijf zelf rekening had gehouden. Ook de aangepaste winst per aandeel verraste zowel het bedrijf als marktkenners. Onder de streep resteerde een nettowinst van 756 miljoen dollar, bijna 35 procent minder dan in dezelfde periode vorig jaar. Ook de operationele winst slonk het voorbije kwartaal met een vijfde tot 1,3 miljard dollar. Voorafgaand aan de presentatie van de kwartaalcijfers waren er rond Kraft Heinz speculaties over een op handen zijnde overname. Het bedrijf zou geïnteresseerd zijn in Campbell Soup maar nog geen bod hebben gedaan, zo schreef de New York Post.

 

Bron: ANP