Fabrikanten

Mondelēz streeft naar duurzaam en bewust snacken

OOSTERHOUT - Mondelēz International heeft naar eigen zeggen grote stappen gezet ten opzichte van de doelstellingen die zijn gesteld voor 2020.

Lisa van der Linden |

In het 2018 Impact Progress Report staan twee punten centraal: enerzijds de duurzame sourcing van alle ingrediënten voor haar producten, anderzijds de inspanningen rond mindful snacking. Concreet betekent dit dat Mondelēz international de consument wil verzekeren dat hij of zij bewust kan genieten van de juiste snack op het juiste moment, wetende dat die op de juiste manier geproduceerd is, met respect voor mens en natuur. In het rapport bericht het voedingsbedrijf onder andere dat het, twee jaar eerder dan gepland, een ] doel heeft behaald betreft het bewust snacken: Mondelēz slaagde erin 15 procenty van haar netto-inkomen te realiseren door portieverpakkingen te introduceren. Hiermee behoudt de consument controle. Onder het mom van mindful snacking werd het voedingsprofiel van de meest verkochte merken sterk verbeterd door onder andere het suiker-, zout- en verzadigd vetgehalte in deze producten te verlagen. De producent zetten met andere merken ook stappen die in de doelstellingen passen. Zo is alle Stimorol-kauwgom 100 procent suikervrij, bevatten de Liga Evergreen Crunchy koekjes 30 procent minder suiker en de Tuc-koekjes bevatten 70 procent minder verzadigd vet.

“Wij zijn van mening dat consumenten zich geen zorgen moeten maken over de impact van hun snackkeuze op het milieu, hun gemeenschap of hun gezondheid", zegt Dirk Van de Put, voorzitter en ceo van Mondelēz International: "Ons bedrijf speelt een belangrijke rol in het mogelijk maken van duurzaam en bewust snacken. Ik ben trots op onze vooruitgang in 2018, met name dat we belangrijke welzijns- en duurzaamheidsdoelstellingen eerder dan gepland hebben bereikt.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

mondelezanp.jpg