E-commerce

Nettoverlies Hema stijgt in tweede kwartaal

AMSTERDAM – Hema heeft in het tweede kwartaal van dit jaar het nettoverlies met 3,9 miljoen euro zien stijgen naar 14,1 miljoen euro. De netto omzet steeg echter ook met 3,5 procent naar 296,4 miljoen euro.

Roel Diender |

In het tweede kwartaal van vorig jaar lag het nettoverlies op 10,2 miljoen euro en de omzet op 286,5 miljoen. Volgens Tjeerd Jegen, topman bij Hema, zijn ‘de solide omzetgroei en het verbeterde bedrijfsresultaat te danken aan de verkoop van meer
huishoudelijke artikelen en persoonlijke verzorgingsproducten. Daarnaast is onze online omzet met dubbele cijfers gegroeid.’

Internationaal
Hema blijft het internationaal goed doen. De internationale omzet van HEMA is in het tweede kwartaal verder toegenomen. De netto omzet steeg in het tweede kwartaal van 2019, in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, het sterkst in Duitsland met 26,1 procent, gevolgd door Frankrijk met 4,3 procent en België en Luxemburg met 3,5 procent.

Walmart
Verder internationale ontwikkelingen zijn de online-verkoop van Hema-artikelen door Walmart in de Verenigde Staten. Ook hebben de eerste 15 supermarkten van Franprix in Frankrijk een apart HEMA-schap gekregen. In het tweede kwartaal opende Hema vijf winkels buiten Nederland: een winkel in Duitsland en een winkel in Oostenrijk. Daarnaast opende Hema in samenwerking met haar franchisepartner drie winkels in het Midden-Oosten: een winkel in Dubai, Qatar en Sharjah.

Bron: Levensmiddelenkrant

hemaanp.jpg