Fabrikanten

Omzet Ferrero groeit 2,1 procent

LUXEMBURG – Ferrero Groep heeft vorig jaar een omzet van 10,7 miljoen euro in de boeken gezet. Dat is 2,1 procent meer dan een jaar eerder.

Lisa van der Linden |

De producent van onder meer Nutella, Ferrero Rocher, Kinder Joy en Kinder Bueno was naar eigen zeggen in staat om de prestaties te versterken en bekrachtigen, ondanks de wereldwijde onzekerheden en uitdagingen voor de industrie. De verkoop van de consumentenproducten is van ten opzichte van 2017 gestegen met 3,5 procent en werd voornamelijk gedreven door Duitsland, Frankrijk, Italië, Polen, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Voor komend jaar zet Ferrero haar investeringen voort in het verbeteren en uitbreiden van fabrieken en apparatuur. De belangrijkste bedrijfsstrategieën hebben naar eigen zeggen geleid tot voortdurende verbeteringen in de kwaliteit van het product portfolio, terwijl productversheid, voedselveiligheid en het milieu nauwlettends in de gaten werden gehouden. Dat blijven komend jaar ook de speerpunten voor de producent. Ferrero heeft vorig jaar Nestlé’s Amerikaanse zoetwarentak overgenomen waardoor het portfolio is uitgebreid. De overname omvatte ook twee fabrieken in Illinois.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops

dsc04695.jpg