Omzet supermarkten stijgt met 1,3 procent | Levensmiddelenkrant

Omzet supermarkten stijgt met 1,3 procent

DEN HAAG - De detailhandel heeft in februari 4,3 procent meer omgezet dan in februari 2018, meldt het CBS. Het verkoopvolume lag 3,5 procent hoger. Zowel de foodsector als de non-foodsector realiseerde een hogere omzet. De omzet van de supermarkten lag 1,3 procent hoger dan een jaar eerder.

De winkels in voedings- en genotmiddelen hebben in februari 1 procent meer omgezet dan in februari 2018. Het verkoopvolume groeide met 0,7 procent. De omzet van de supermarkten lag 1,3 procent hoger dan een jaar eerder, terwijl de omzet van de speciaalzaken met 0,7 procent kromp.

Non-food
De omzet van de winkels in non-food groeide in februari met 5,7 procent. Het volume (de voor prijsveranderingen gecorrigeerde omzet) was ruim 4 procent hoger dan een jaar eerder.

Online
De online omzet was in februari 16,8 procent hoger dan in dezelfde maand een jaar eerder. Webwinkels hebben 11,3 procent meer omgezet. Webwinkels hebben als hoofdactiviteit verkoop via internet. De online omzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is (multi-channelers) groeide met 26,5 procent.