E-commerce

Picnic lanceert snellere app

AMSTERDAM – Picnic komt deze week nog met een compleet nieuwe app. De online supermarkt geeft aan dat de vernieuwde versie nog prettiger werkt én sneller is.

Lisa van der Linden |

Daarnaast worden duizend nieuwe producten toegevoegd aan het assortiment, waarmee het totaal uitkomt op 7000 artikelen. De nieuwe producten vallen voornamelijk in de categorieën vega, vlees, groente, fruit, tapas, delicatessen, wijnen, speciaalbier en kazen. Ook het aantal huishoudelijke artikelen en drogisterijproducten wordt uitgebreid. Alle nieuwe producten zijn aangedragen door de klanten zelf. De categorie 'nieuw' in de app geeft een beeld van de uitbreiding. Nieuw is de categorie 'Dingen die je nergens anders vindt'. Hierin zijn onder meer wijnpakketten, een aantal gemberbieren, meerdere oat milks, verse vongole en nog meer lokale producten, zoals chocolade van De Bonte Koe te vinden.

Gemak
De navigatie in de app is volledig vernieuwd, waardoor producten makkelijker te vinden zijn, aldus Michiel Muller, medeopichter van Picnic. "We hebben gekeken hoe onze klanten in de app door de virtuele winkel lopen. Net zoals in de traditionele winkel beginnen mensen bijvoorbeeld ook bij groente en fruit. Doordat we de structuur van de app hierop aangepast hebben gaat het doen van de boodschappen 25 procent sneller en hoeven klanten minder vaak naar producten te zoeken." De nieuwe app is de afgelopen maanden uitgebreid getest door groepen klanten. "Vanaf de start hebben we Picnic samen met onze klanten gebouwd. Zij kunnen in de app aangeven welk product ze missen, dat geeft ons een goed beeld van wat mensen écht willen hebben. Producten waar geen vraag naar is nemen dus ook geen ruimte in op het scherm”, benadrukt Muller.

Bron: Levensmiddelenkrant

picnicnieuweapp.png