Fabrikanten

Introducties

Schouten introduceert ‘Burger zonder vis’

GIESSEN – Schouten Europe brengt een nieuwe visvervanger op de markt. De ‘Burger zonder vis’ is een plant-based visvervanger, net als de plantaardige tonijn en vissticks die het familiebedrijf eerder dit jaar lanceerde.

Juan Kort |

Het nabootsen van vis is volgens de fabrikant niet gemakkelijk. Schouten’s R&D manager Anke van Eijk spreekt over een heel ander proces dan bij het vervangen van vlees. “Er komen andere technieken bij kijken, simpelweg omdat de textuur van vis heel anders is dan van vlees. Het lukt ons steeds beter om deze specifieke textuur na te bootsen. Natuurlijk is de herkenbare vissmaak ook erg belangrijk. Kloppen deze aspecten niet, dan zal de consument waarschijnlijk niet structureel de overstap maken naar plant-based vis.’’

Ingrediënten
Het nieuwe product heeft rijst en tarwe als basis en heeft een gewicht van tachtig gram. Schouten stelt het product de komende tijd wereldwijd voor aan haar klanten binnen het retail en out-of-home kanaal en de voedingsmiddelenindustrie. Het product kan gegeten worden bij de warme maaltijd, bij een salade of op een broodje.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops

fishless-burger-schouten.jpg