Unilever ontdoet deel ijsjes van plastic | Levensmiddelenkrant

Unilever ontdoet deel ijsjes van plastic

ROTTERDAM – Samen met Picnic is Unilever een pilot gestart waarbij Solero-multipack-ijsjes voor het eerst niet meer per stuk zijn ingepakt in plastic wrappers. Ze kunnen zo uit de doos worden gehaald. Unilever wil daarmee het plasticgebruik aanzienlijk verminderen.

De nieuwe Solero Bio Peach verpakkingsdozen bevatten 35 procent minder plastic, in vergelijking met de originele Solero Bio multipacks. De doos heeft ingebouwde compartimenten, zodat de ijsjes wel van elkaar gescheiden blijven. De kartonnen doos kan bij het oud papier om te worden gerecycled.

Tijdens de pilot kijken Solero en Picnic wat consumenten van de nieuwerwetse verpakking vinden. De feedback wordt verzameld en wanneer de pilot een succes blijkt, kijkt de ijsfabrikant achter Solero (Unilever) naar een verdere invoering van de verpakkingsvorm. Vanaf 19 augustus zijn de multipacks te bestellen bij Picnic in onder andere Amsterdam, Leiden, Alkmaar, Eindhoven, Breda en Arnhem.

De vermindering van plastic is onderdeel van Unilevers strategie om zo min mogelijk plastic te verbruiken. Waar mogelijk wordt gekeken naar alternatieven en waar het niet anders kan, naar beter plastic. Zo heeft Magnum onlangs een duurzame plastic wrap gekregen, van rPP.

Bron: Levensmiddelenkrant/Out.of.Home Shops