Fabrikanten

Unilever neemt Vegetarische Slager over

ROTTERDAM - Unilever neemt De Vegetarische Slager over. Volgens Unilever past de acquisitie in de strategie om het portfolio uit te breiden met plantaardige voedingsmiddelen die gezonder zijn en een lagere impact op het milieu hebben.

Bart Manders |

De overname betreft de fabriek in Breda, de marketing- en salesorganisatie in Utrecht en het Haagse restaurant van De Vegetarische Slager. Bij De Vegetarische Slager werken 90 mensen die allemaal in dienst blijven. De acquisitie is naar verwachting voor het einde van dit jaar afgerond. Er zijn geen financiële details bekendgemaakt.

Internationaal netwerk
Volgens Jaap Korteweg, oprichter van De Vegetarische Slager, ligt de acquisitie in lijn met zijn groeiambitie om ‘de grootste slager ter wereld te worden’. “Het internationale netwerk van Unilever in 190 landen geeft ons hiervoor alle mogelijkheden.” Unilever en De Vegetarische Slager werken sinds 2016 samen. Zij brachten twee jaar geleden de Vegetarische Gehacktballetjes in pinda- en tomatensaus in co-branding onder het merk Unox op de markt. Door de overname van De Vegetarische Slager breidt Unilever zijn portfolio vegetarische producten uit. Unilever telt op dit moment in Europa bijna 700 producten met het vegetarische productkeurmerk. In Nederland zijn dit producten van onder meer Unox, Knorr, Hellmann’s, Conimex en Ben & Jerry’s.

Sterke positie
Nitin Paranjpe, president foods & refreshment van Unilever, is enthousiast over de overname van De Vegetarische Slager. "Wij zien dat onze ‘brands with a purpose’ harder groeien, beter aansluiten bij wat consumenten willen en zorgen voor maatschappelijke impact. De Vegetarische Slager heeft een duidelijke missie, veel trouwe ambassadeurs en een sterke positie in de markt en op social media. Met deze samenwerking laten we het merk De Vegetarische Slager en zijn missie wereldwijd groeien en versnellen we tevens onze strategische koers richting meer plantaardig eten.’’

 

kipstuckjes.jpg