Winnaar Gouden Partner: John West ziet categoriegroei als opmaat voor toekomst

UTRECHT - John West heeft wederom de Gouden Partner gewonnen in de categorie vis. Net zoals in 2017 won het bedrijf op de criteria Meedenken op niveau assortimentsgroep en Succes van introducties. “We zijn trots dat we voor de vierde keer op rij Gouden Partner zijn geworden in deze categorie! Een geweldig compliment voor het hele team”, aldus Kai Otten, retail category development manager bij John West.

Otten: “John West heeft in Nederland drie strategische samenwerkingspijlers als kompas voor onze bedrijfsvoering, namelijk: category development, innovatie en duurzaamheid. Deze Gouden Partner maakt de erkenning op alle drie de pijlers compleet. Hieruit blijkt dat de adviezen die wij doen in categoriemanagement en nieuwe producten bovengemiddeld bijdragen aan gezonde groei.”

Duurzaamheid
“Een essentieel element in onze categorie is duurzaamheid, dat meer omvat dan keurmerken alleen. Door nr.1 onderscheidingen vanuit de Dow Jones Sustainability index (2e jaar op rij) en de VN SSI-index, hebben wij reeds de erkenning voor ons duurzaamheidsprogramma ‘Sea Change’. Kortom, ook voor deze derde e en laatste samenwerkingspijler weten retailers dat ze voor duurzaamheid bij ons aan het juiste adres zijn. Overigens, wij vinden dat je je als A-merk niet op duurzaamheid zou hoeven te onderscheiden, dat hoort de klant van je te mogen verwachten”, zo vertelt Otten.

De categorie Visconserven heeft een enorme omzetgroei doorgemaakt in de laatste 8 jaar van 53 procent. Daarbij zijn de gezondheidsvoordelen van vis in blik langzaam bekend geworden bij de massa. John West wil voorop blijven lopen als het gaat om die gezondheidsvoordelen, door het simpel en lekker brengen van die boodschap. “Wij zijn er daarnaast van overtuigd dat we het shoppen van visconserven nog gemakkelijker kunnen maken, zowel on- als offline. Door met fact based inzichten te komen proberen wij de categorie toegankelijker te maken. Deze inzichten bespreken wij op dit moment met onze partners, en die worden enthousiast ontvangen. We weten dat iedere confrontatie met vis tot nieuwe kopers leidt. Wat ons betreft is de forse categoriegroei van de afgelopen jaren slechts een opmaat voor de toekomst.”

Bron: Levensmiddelenkrant