Fabrikanten

Introducties

Yogho!Yogho! keert terug en is 100 procent vegan

DEN HAAG – Zuivelmerk Yogho!Yogho! verdween eind 2020 uit het schap maar is nu terug als plantaardige drank. Het merk richt zich op tieners en is verkrijgbaar in de smaken chocolado, perzikio en aarbeio.

Renée Salome |

Er is nog geen vegan melkproduct waar jongeren mee gezien willen worden, merkte Arjanneke Teeuw, die eerder het merk Happy People oprichtte. Tegelijkertijd, meent ze, zijn deze vaak wel bewust bezig met welzijn en de gezondheid van dieren.

Vrolijk
Teeuw: “Sowieso drinken jongeren minder zuivel dan vroeger. En plantaardige alternatieven zijn sterk in opkomst voor de jongere generaties. Maar de smaak is nog steeds de belangrijkste driver om voor een drankje te kiezen.” De plantaardige yoghurtdrank op basis van soja is minder zoet dan de vroegere Yogho!Yogho!-varianten, maar minstens zo vrolijk, belooft het zuivelmerk.
Literpakken zijn verkrijgbaar bij Jumbo en SuperUnie-leden. In het eerste kwartaal van 2022 introduceert Yogho!Yogho! meeneempakjes met papieren rietjes. Daarnaast start ook een campagne, mét de bekende tune, maar dan iets anders.

Bron: Levensmiddelenkrant

yogho2.jpg