Zwanenberg vernieuwt Kips-verpakkingen

ALMELO – Zwanenberg Food Group heeft haar Kips-producten in een nieuw jasje gestoken. Dit redesign was volgens de fabrikant nodig, omdat de oude verpakkingen niet meer aansluiten bij het huidige assortiment.

Naast de bekende leverworst, smeerworst en snacks zijn er sinds 2018 ook vegetarische producten van Kips op de markt. Sanne Westdijk, brand manager: “In de zomer van 2015 is het verpakkingsontwerp voor het laatst aangepast. Het werd toen ‘recht voor z’n raap’. In de jaren daarna heeft Kips zich met succes gericht op andere segmenten, zoals ‘snacks en borrel’, 50 procent minder vet (voorheen Linera) en veganistische producten.”

Deze assortimentsuitbreiding maakte volgens de fabrikant de tijd rijp voor een nieuw design. Sanne Westdijk: “Kips staat voor ‘ongecompliceerd lekker’, maar de oude verpakkingen straalden dit niet echt meer uit. De briefing aan het ontwerpbureau was dan ook: ‘Maak Kips weer Kips: ongecompliceerd, eerlijk, echt, spontaan, heerlijk en vooral gezellig’. De kwaliteitsbeleving en de smakelijkheid zijn verbeterd, net als de opvallendheid in het schap.”

Bron: Levensmiddelenkrant