Action ziet omzet met een kwart groeien

ZWAAGDIJK – Non-food discounter Action heeft de Europese omzet in de eerste negen maanden van 2022 zien groeien met 27 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De omzet in deze periode bedroeg 6,1 miljard euro. Het bedrijf ziet de omzet van het hele assortiment stijgen. Uitschieters zijn dagelijkse boodschappen en producten die te maken hebben met het toenemende energiebewustzijn van huishoudens in heel Europa.

“Wij zien een stijging van dagelijkse boodschappen zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier en keukenrollen die tot 30% hoger ligt dan eerdere jaren. Maar we zien ook producten die extra in trek zijn door de stijging van de energieprijzen, zoals elektrische kachels, kaarsen, plaids, pantoffels en batterijen”, zegt Hajir Hajji, ceo van Action.

Personeel
Dit jaar opende Action 150 nieuwe winkels in Europa. Het totaal staat nu op 2133 winkels. Er kwamen daardoor 4300 nieuwe banen bij. “Wij zetten ons in voor nieuwe banen, voor meer carrièremogelijkheden en kansen voor onze medewerkers”, verklaard Hajji. Medewerkers in Nederland krijgen in 2023 een structurele loonsverhoging van 8 procent en een eenmalige uitkering van 2 procent. Voor de kerst krijgen de medewerkers dit jaar een eenmalige uitkering van 350 euro netto.

Bron: Levensmiddelenkrant