HILVARENBEEK - Coop Nijmegen Burghardt van den Berghstraat en Albert Heijn Huissen zijn de winnaars van de verkiezing ‘VriesVers Winkel van het Jaar 2019’. Dat werd donderdagavond bekendgemaakt in de Hilvaria Studio’s in Hilvarenbeek, dat dit keer het decor was van het jaarlijkse VriesVers WinnaarsEvent.
Het thema dit jaar was ‘IJskoud de Beste’. Voor de negende keer werden hier de supermarkten met de beste vriesversafdeling bekroond. Tijdens deze avond werden ook de VriesVers Producten van het Jaar 2019 A-merk en Huismerk bekend gemaakt.
Coop en Albert Heijn
In de categorie winkels vvo 0 tot 1.000 m2 was Coop Nijmegen (Burghardt van den Berghstraat) de beste. Het filiaal hield Coop Spithorst Norg en Boon’s Markt Ridderkerk daarmee achter zich. De winst in de categorie winkels vvo > 1.000 m² ging dit jaar opnieuw naar een winkel van Albert Heijn. Vorig jaar won Eindhoven XL en dit jaar viel Albert Heijn Huissen in de prijzen. Plus ’t Lam Dubbeldam pakte met hun winkel in Dordrecht de tweede plek en Albert Heijn Stationskwartier Kampen (De Arend 2) eindigde op de derde plaats.
Behalve de prijzen voor beste VriesVers Winkels werden er tijdens het WinnaarsEvent ‘IJskoud de Beste’ ook awards uitgereikt voor de VriesVers Producten van het Jaar 2019. In de categorie Beste A-merk won New Forrest met Kwekkeboom Oven & Airfryer Old Amsterdam Bitterballen.
Vakjury
In de categorie Huismerk werd er dit jaar voor het eerst in negen jaar een Consumentenprijs én een Vakjuryprijs uitgereikt. Plus won met haar Klaverland Oven Kaassoufflés de Huismerk Consumentenprijs. De Vakjuryprijs werd toegekend door een vakjury bestaande uit leden van marktonderzoekbureaus GfK en IRI en VVP-lid POS-Tuning. Dit jaar heeft deze vakjury zich gebogen over innovatie in categorie, impulswaarde, rotatie eenheden/euro’s, FS-ontwikkeling en totaaltelling. Albert Heijn Magische Chocolade Bombe scoorde het hoogst en werd verkozen tot beste VriesVers Product van het Jaar Huismerk Vakjury 2019.
Het VriesVers Platform is een vereniging van retailers, fabrikanten en andere stakeholders binnen het segment ‘VriesVers’ (diepvriesproducten). Het doel van het VriesVers Platform is om het imago van VriesVers producten te verhogen zodat er meer VriesVers producten worden verkocht.
Bron: Levensmiddelenkrant