Ondernemers

E-commerce

Crisp groeit als kool

AMSTERDAM – Crisp groeit in Nederland en België. In een jaar tijd heeft de online-supermarkt het aantal klanten in Nederland zien verdubbelen. In België, waar het bedrijf sinds juni actief is, groeit het aantal bestelling hard. In de laatste vier weken zag de verssupermarkt een verdubbeling van het aantal bestellingen bij onze zuiderburen. In beide landen werkt Crisp naar honderd procent elektrische bezorging.

Gerard van Oosbree |

Een andere belangrijke mijlpaal is de overname van Eetfabriek uit Zwanenburg. De bereider van verse maaltijden was al vaste leverancier. Crisp heeft met de overname ingezet op schaalvergroting van het aanbod kant-en-klare maaltijden. Dat aantal is gestegen van vijftien naar vijftig. “Wij kennen inmiddels de smaak van onze klanten. En we weten ook precies te vinden wat er dichtbij in het seizoen groeit en dus op het toppunt zit van smaak,” vertelt Tom Peeters, ceo van Crisp. “Met de ketenintegratie hebben we een volledig eigen keuken waar onze producten zonder omwegen en door professionele chefs worden bereid tot smaakvolle gerechten voor een toegankelijke prijs.”

De overname en groei zijn mogelijk gemaakt door een investeringsronde van 75 miljoen euro eerder dit jaar.

Bron: Levensmiddelenkrant

verse-maaltijden-2.jpg