Sligro komt met social media-tips voor ondernemer

VEGHEL - Veel ondernemers die vanwege de coronacrisis de deuren gesloten hebben vragen zich af hoe ze in deze tijd toch in contact kunnen blijven met de afnemers. Sligro biedt ondernemers de helpende hand met tips om op sociale media het verbonden te blijven met de klant.

Sligro heeft hiervoor expert op het gebied van social media Vianne Scharloo ingeschakeld. Ze geeft tips en aandachtspunten. Kern van haar betoog: “Het is nu vooral belangrijk dát je zichtbaar bent; zeker nu je je gasten niet fysiek kunt ontmoeten.”

Schaarlo komt met vijf gouden tips om via social media meer te halen uit je bedrijf:

1. Stel een doel vast. Bijvoorbeeld: plaats drie story’s per dag op Facebook of Instagram. Daarmee zorg je dat actief met social media aan de slag gaat en voorkom je dat je het voor je uitschuift.

2. Gebruik deze periode om te ontdekken en te leren. De meeste professionals hebben nu meer tijd om zich te verdiepen in social media. Stel een plan op voor straks wanneer het weer drukker is, zodat je social media dan ook kunt blijven inzetten en het niet als eerste weer verdwijnt.

3. Meet en weet. Het voordeel van social media is dat je heel direct kunt meten: van het aantal bestellingen via Facebook tot het aantal likes op Instagram. Gebruik die kennis om bij te sturen. Overweeg ook te adverteren via social media voor nog meer zichtbaarheid.

4. Brainstorm met anderen. Je ziet nu in samenwerkingen tussen branches de meest creatieve ideeën ontstaan. Kijk ook buiten je muren om zoveel mogelijk uit je social media en zaak te halen.

5. Vraag je gasten via social media om input. Hoe beviel het of wat willen jullie? Zo kun je zelfs als je bezorgt ervoor zorgen dat wat je bezorgt, volledig aansluit bij wat je gasten willen.

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home.Shops