Lidl haalt 10.000 fans op Facebook

NIEUWVEEN - Supermarktketen Lidl heeft op haar in september geopende Facebookpagina tienduizend likes gehaald. Naast allerlei productinformatie reageert de harddiscounter op consumentenvragen en opmerkingen.

Joost Agterhoek |

Lidl adverteert op de webpagina onder andere met de zuivel van 100 procent weidemelk, het fairtrade wijnassortiment en de agf-afdeling. Ook reageert de organisatie op reacties van klanten via Facebook. Zo vraagt een klant waarom zij geen folder meer ontvangt en wil een andere shopper weten of Lidl in een nieuwe vestiging geen muziek zou willen draaien. De keten laat weten de opmerkingen door te geven of in overweging te nemen. 

Marianne Ostendorf, persvoorlichter van Lidl Nederland licht toe dat Facebook een extra communicatiemiddel is om de doelgroep optimaal te kunnen informeren over de activiteiten van Lidl. "Bij de start van Lidl Facebook is in de filialen communicatie ingezet voor Facebook om de klanten hierover te informeren."

Bron:

lidl_facebook-a840x630.jpg