GIESSEN – Schouten Europe, fabrikant van plantaardige alternatieven voor vlees en vis, breidt haar assortiment uit met het Wereldburger-concept. De plantaardige burgers zijn geïnspireerd op wereldkeukens. De eerste drie zijn de Mexicaanse, Italiaanse en Thaise burgers.
Schouten heeft het concept van het nabootsen van vlees losgelaten. In plaats van vleesvervangers hebben de burgers een eigen smaakprofiel, gebaseerd op natuurlijke ingrediënten zoals peulvruchten en groenten. Deze benadering, zonder directe vergelijking met vlees of vis, werd eerder dit jaar al toegepast bij de Power Bites en Sea Bites.
Op zichzelf
"Consumenten zijn steeds meer op zoek naar plantaardige producten die op zichzelf staan. Door het vergelijk met vlees los te laten, kunnen we unieke smaken en texturen bieden die passen bij diverse culinaire voorkeuren", zegt Mark van Noorloos, marketing manager bij Schouten Europe.
Gemotiveerd
Schouten ziet de introductie van de Wereldburgers als een stap in de richting van een duurzamer en gezonder voedselsysteem. “Mensen zijn echt gemotiveerd om minder vlees te eten, maar men zoekt wel naar producten die men lekker vindt. Door ons met dit concept te richten op populaire smaken, verwachten we dat de consument deze producten waardeert. Alle burgers bevatten veel groenten. De krokante coating en zachte binnenkant zijn kenmerkend en aansprekend’’, aldus Van Noorloos.
Schouten ontwikkelt en produceert plantaardige producten voornamelijk onder private label in meer dan vijftig landen.
Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops