HILVERSUM - In de week dat Albert Heijn enthousiast aftrapt met zijn welbekende hamsterweek, maakt concurrent Lidl goede sier met de uitkomst van een shopperonderzoek door het tv programma Vara Kassa: 'Vergelijkbare kwaliteit voor een lage prijs'.
De prijzen van het referentie-boodschappenmandje bij discounter Lidl stegen weliswaar in de periode januari tot mei, van 42,57 euro tot 43, 21 euro. Maar bij de marktleider moet voor soortgelijke producten in totaal 58,29 euro worden betaald. Daarmee komt Lidl tot de conclusie dat er een gapend gat van 34 procent bestaat tussen wat klanten aan de kassa afrekenen bij het Duitse grootwinkelbedrijf in vergelijking met de Nederlandse marktleider.
Identiek
Zowel Lidl als de onderzoekers van het tv programma Vara Kassa menen dat de kwaliteit van de items hetzelfde is. “Duurdere producten zijn NIET beter of gezonder”, kopt Lidl in de uiting die maandag bij klanten op de deurmat viel.
Bron: Levensmiddelenkrant