lidl wwf.png

Lidl start statiegeldactie voor het Wereldnatuurfonds

HUIZEN – Discountsupermarkt Lidl heeft samen met het Wereldnatuurfonds (WWF) een statiegeldactie opgezet, speciaal gericht op het beschermen van jonge zeeschildpadden. Klanten kunnen op de 440 filialen van de supermarkt hun statiegeld doneren voor de actie.

Redactie |

De natuurbeschermingsorganisatie maakt zich zorgen over het leefgebied van de zeeschildpadden. Dat wordt ernstig bedreigd door onder meer het verdwijnen van mangrovebossen en koralen. De organisaties hopen bij elkaar rond 50.000 euro op te halen. De actie loopt van 26 mei tot en met 22 juni en is onderdeel van een grote klantcampagne die van start gaat over de samenwerking tussen Lidl en WWF.

Bescherming
Nathalie Houtman, oceanen-expert bij WWF-NL: “Er zijn wereldwijd zeven soorten zeeschildpadden en zes hiervan worden met uitsterven bedreigd. Met beschermingsprogramma’s kunnen we jonge zeeschildpadden en hun ouders helpen en de mangrovebossen en koraalriffen waarvan ze afhankelijk zijn herstellen. We zijn blij dat we ons samen met Lidl en haar klanten hard kunnen maken voor de bescherming van deze unieke dieren en hun leefomgeving.”

Verantwoordelijkheid
De beide organisaties zijn een vijfjarige internationale strategische samenwerking gestart in 2024. Daarin doet Lidl in 31 landen mee en heeft als doel om binnen de volledige keten van Lidl ecologische uitdagingen aan te pakken. “Als een van de grootste supermarktketens zijn wij ons bewust van onze verantwoordelijkheid én impact,” aldus Quirine van der Weerd, manager Corporate Affairs bij Lidl Nederland. “Wij willen ondernemen binnen de grenzen van onze planeet. Duurzaam handelen is voor ons geen bijzaak, maar een essentiële voorwaarde voor de toekomstbestendigheid van onze organisatie. Dankzij de expertise van WWF kunnen we onze duurzaamheidsambities versnellen. Alleen door samen te werken kunnen we wereldwijde uitdagingen zoals klimaatverandering en verlies aan biodiversiteit het hoofd bieden.”

Bron: Levensmiddelenkrant