2zbTb94nA1nVrvc5eYaJnh9vmzsac58iJ4YJfUCz.jpg Illustratie: Lidl

Lidl verlengt ook contract met Europees vrouwenvoetbal

HUIZEN – Supermarktdiscounter Lidl verlengt de samenwerking met de UEFA tot 2030. Naast het UEFA Women’s EURO 2029 omvat de samenwerking ook het vrouwenkwalificatietoernooi in 2028 en 2029 en de UEFA Women’s Nations League 2025, 2027 en 2029.

Redactie |

Guy-Laurent Epstein, uitvoerend directeur marketing van de UEFA: “We zijn verheugd om voort te bouwen op onze succesvolle samenwerking met Lidl - een merk dat de waarden en langetermijnvisie van de UEFA voor vrouwenvoetbal deelt. De komende vijf jaar zullen we blijven samenwerken om de kracht van het vrouwenvoetbal in te zetten om gemeenschappen te inspireren, een gezonde levensstijl te bevorderen en bijzondere fanervaringen te bieden."

Awareness Team
Tijdens het UEFA Women’s EURO 2025 was Lidl aanwezig in alle acht gaststeden en stadions. In de Fan Zones en bij de stadions werden er 269.950 fruitbekers uitgedeeld, en zorgde het Awareness Team van 57 Lidl-medewerkers op de locaties dat iedere supporter zich welkom, veilig en gerespecteerd voelde.

Tijdens het eindtoermooi voor vrouwen in 2029 komt de Lidl Kids-Team-ervaring weer terug. Kinderen krijgen dan de kans om aan de hand van de internationale voetbalsterren het veld op te lopen. Volgens de discounter verdient het vrouwenvoetbal eenzelfde mate van betrokkenheid, merkactivatie en fanbeleving als het mannenvoetbal.  Lidl hoopt zo de waardering en zichtbaarheid van vrouwenvoetbal te vergroten.

Bron: Levensmiddelenkrant