Melitta CaféBar_1080x1350px.jpg Illustratie: Melitta

Melitta introduceert eigen koffie in Nederland

GORINCHEM - Melitta, bekend van de koffiefilters en één van de grootste koffieleveranciers ter wereld, komt voor het eerst met Melitta-koffie op de Nederlandse markt. De lancering is een nieuwe stap in haar ‘bean-to-cup’-missie.

Redactie |

In een samenwerking met supermarktketen Jumbo komt het Melitta-assortiment meteen breed beschikbaar voor Nederlandse consumenten. Er worden elf producten gelanceerd in het Melitta CaféBar Selection assortiment. Er komen vier bonenvarianten, vier filterkoffies en drie verschillende koffiecapsules. Elk product heeft zijn eigen smaakprofiel en intensiteit.

De introductie van Melitta CaféBar Selection bij Jumbo zal worden ondersteund door een brede mediacampagne en promotionele activiteiten in samenwerking met Jumbo. Zodat Nederlandse koffieliefhebbers kennis kunnen maken met het Melitta CaféBar-gevoel.

Wat ooit begon in een kleine keuken is nu uitgegroeid tot een internationaal succesvol familiebedrijf dat actief is in meer dan zestig landen. Melitta staat synoniem voor hoogwaardige koffie en innovatie in de bereiding ervan. In 1908 revolutioneerde het bedrijf het koffiezetten door de uitvinding van het papieren koffiefilter en in 1962 introduceerde Melitta de eerste vacuümverpakte fijngemalen koffie. Inmiddels biedt de Melitta Group meer dan alleen koffieproducten en koffiefilters. Naast het ontwikkelen, produceren en distribueren van merkproducten voor koffiegenot onder de Melitta-merknaam, is het bedrijf ook actief in het bewaren en bereiden van voedsel en het schoonhouden van het huishouden met merken zoals Toppits en Swirl.

Bron: Levensmiddelenkrant