Productfoto bapao kipsaté.jpg Vers gestoomde en ingepakte bapao's. Foto: Mark Bolsius

Mijlpaal voor Kadir’s

DEURNE – Halalmerk Kadir’s, bekend van de worstenbroodjes, bapao’s en frikandelbroodjes, produceert nu bijna de helft van de maandelijks verkochte snacks in de eigen bakkerij in Deurne. Een jaar geleden betrok het bedrijf de oude snackfabriek van Beckers.

Redactie |

In Deurne werden sinds de opening ruim 310.000 snacks geproduceerd. De vijf medewerkers hebben meer dan 62.000 worstenbroodjes gemaakt. In mei kwamen daar de rund-, kip- en saté-bapao’s bij. Daarvan staat de teller ondertussen op 213.000 stuks. Voor de frikandelbroodjes is het aantal nu bijna 38.000. Binnen twee jaar hoopt het bedrijf de productie in de eigen bakkerij te verhogen naar zeventig procent van de totale productie.

Onafhankelijk
Kadir’s kon de oude Beckers-fabriek door een sharefundingcampagne overnemen en zo de eerste volledige halalbakkerij beginnen. De eigen bakkerij was een belangrijke overweging om niet langer afhankelijk te zijn van leveranciers. Oprichter Kadir Ahmed zei: “Met een eigen productielocatie willen we regie houden op kwaliteit en leveringszekerheid. En de mogelijkheid hebben om te innoveren en maximale flexibiliteit te bieden.”

Automatiseren
Ook op andere vlakken zijn er volop ontwikkelingen in de bakkerij. Zo werkt Kadir’s hard aan het automatiseren van allerlei processen. Waar medewerkers aanvankelijk de snacks handmatig inpakten, is dat werk nu overgenomen door een doosjesmachine. Verder werd honderd kilometer aan folie besteld. “Op die manier kunnen we efficiënter werken en opschalen. Nog belangrijker: we zetten mensen in voor datgene waar het echt om draait bij ons: lekkere snacks maken.”

Artikel gaat verder onder de foto ↓

20251104_101046.jpg De nieuwe doosjesmachine. Foto: Mark Bolsius

De producten van Kadir’s liggen in meer dan duizend supermarkten in Nederland en België. Onlangs zijn de bapao’s ook toegevoegd aan het halalassortiment van supermarktketen Hoogvliet. Daarmee behoren nu bijna alle supermarkten tot de afnemers van Kadir’s. Voor 2026 staat Groot-Brittannië op het programma.

Verbinden
“Nog veel belangrijker dan die aantallen vind ik dat we steeds meer mensen en culturen kunnen verbinden met eten waar je blij van wordt”, reageert Ahmed. “Eten dat je deelt, is twee keer zo lekker. Dat is helemaal het geval als je er alle liefde en smaken aan toevoegt die je buikgevoel je ingeven.”

Bron: Levensmiddelenkrant