WADDINXVEEN – Per 1 juli gaat Müller Fresh Food Logistics verder als Dachser Netherlands Food Logistics. Dit is een volgende stap in de integratie van het bedrijf als onderdeel van de Duitse transport- en logistieke dienstverlener.
De naamswijziging volgt twee jaar na de overname van Müller door Duitse Dachser. Voor klanten van het voormalige Müller zal er niets wijzigen door de naamswijziging. “Door bewust te kiezen voor een gefaseerde integratie, hebben we de tijd genomen om onze mensen en processen goed te laten landen binnen de Dachser-organisatie,” zegt Aat van der Meer, managing director Dachser Benelux. “Met de kracht van twee familiebedrijven en een gedeelde klantgerichte aanpak bouwen we aan een solide, toekomstbestendige organisatie.”
Logo
Het zal nog even duren voordat overal het Müller-logo is vervangen door dat van Dachser. De vestigingen in Roelofarendsveen en Holten zijn al voorzien van het Dachser-logo en nieuwe voertuigen rijden al rond in het blauw en geel van het Duitse moederbedrijf. Op bestaande trailers is het Dachser-logo bijgeplaatst naast de Müller-branding.
“We versterken ons netwerk en bundelen lokale expertise met internationale structuren, zodat we onze foodlogistieke activiteiten in Europa nog consistenter en efficiënter kunnen organiseren,” zegt Stefan Behrendt, managing director Dachser Food Logistics. Van der Meer vult aan: “In de Benelux werken we al langere tijd toe naar één organisatie. Onder één naam creëren we meer duidelijkheid voor klanten én meer samenhang in onze processen. Daarmee leggen we een sterk fundament voor verdere groei in de regio.”
Uitbreiding
Daarnaast blijft het bedrijf groeien. In het derde kwartaal van 2025 wordt er in Waddinxveen een nieuw pand in gebruik genomen. De nieuwe locatie biedt ruimte voor circa 17.000 palletplaatsen, verdeeld over drie temperatuurzones: ambient, gekoeld en diepgevroren. De loods beschikt over 45 laad- en losdocks, verspreid over drie zijden van het gebouw. Het is voor het eerst dat Dachser buiten Duitsland zowel foodlogistiek als reguliere distributie onder één dak combineert.
Bron: Levensmiddelenkrant