week zonder vlees.png

Achtergrond

Nationale Week zonder Vlees & Zuivel gesteund door 51 partners

AMSTERDAM – Er zijn dit jaar maar liefst 51 partners verbonden aan de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel. De zevende editie vindt plaats van 4 tot en met 10 maart.

Redactie |

De stichting achter de campagne kijkt uit naar een succesvolle editie. Het blijft, gezien het belang van een duurzame voedselomgeving en de impact van vlees en zuivel op het klimaat, nog steeds belangrijk om ieder jaar meer partners mee te krijgen en mensen te inspireren. Dat laat de stichting weten. 

Partners
Bijna alle supermarktorganisaties zijn aangesloten, evenals grote fabrikanten. Nieuwkomers zijn dit jaar ING als enige Nederlandse bank en start-up La Vie die ook in België de Week Zonder Vlees ondersteunde. Daarnaast zijn ook Boekoeloekoe, This, Oddlygood, SlooOW, Stichting Dier&Recht met hun challenge Blij van Zuivelvrij, La Place, Maza en nieuwkomer Elovena voor het eerst partner geworden van de campagne.  

Overzicht
Alle 51 partners van de Nationale Week zonder Vlees & Zuivel zijn: Albert Heijn, ALDI, Alpro, Becel, Beyond Meat, Blue Band, Boekoeloekoe, Bonduelle, Boursin, Coop, De Vegetarische Slager, Dr. Oetker, Elovena, Garden Gourmet, HAK, HelloFresh, iChoc, IKEA, ING, John West, Jumbo, Kiosk, Kips, La Place, La Vie, Lidl, Maza, Mora, Oddlygood, Patak's, Picnic, PLUS, QuornPro, Schouten Europe, Shell Café, SlooOW, Smaakt, SOUQ, Spar, Stationshuiskamer, Stegeman, Stichting Dier&Recht met de Blij van Zuivelvrij challenge, Tabasco, Tefal, This, TotalEnergies servicestations, Unox, Verstegen Spices & Sauces, Violife, Vivera en Wereld Natuur Fonds (WWF-NL).  

Levensmiddelenkrant sprak voor de editie van week 7 met Isabel Boerdam over de komende editie. Abonneren? Klik hier.

Bron: Levensmiddelenkrant