UPDATE ALPHEN AAN DEN RIJN – Hoogvliet heeft haar website vernieuwd. De verandering is de eerste in een reeks ‘structurele verbeteringen’, zegt de retailer.
Op de homepage van Hoogvliet.com staan nu nog maar vier blokken. Het eerste blok verwijst naar online bestellingen via click en collect. Er is een blok die doorlinkt naar de aanbiedingen, een met het laatste nieuws en tot slot een blok met informatie over de winkels.
Trouw
De formule schrijft op haar site dat ze sinds de lancering van de websuper in november 2013 goed hebben geluisterd naar de klanten. Dankzij het trouwe bezoek van de klanten heeft Hoogvliet naar eigen zeggen haar website goed kunnen verbeteren.
Overdaad
Een van de meest gehoorde punten van kritiek van gebruikers was de overdaad aan informatie. Om voor iedere gebruiker relevante informatie te laten zien, is gekozen voor de vier blokken, die Hoogvliet hoofdstromen noemt.
Onthouden
Aanvullend op de vier blokken onthoudt de website per apparaat wat de gebruiker de vorige keer aanklikte. Dezelfde klant kan op zijn telefoon de openingstijden op willen zoeken, terwijl hij de tablet gebruikt om te bestellen. Bij een volgend bezoek wordt de bewuste pagina direct getoond.
Bron: Levensmiddelenkrant