Ontwerp zonder titel (8).jpg Roos Laméris en Bob Mulder.

Nieuwe sales director Consumer Dairy Netherlands FrieslandCampina

AMERSFOORT – Per 1 januari wordt Roos Laméris de sales director Consumer Dairy Netherlands bij FrieslandCampina. Zij neemt deze functie over van Bob Mulder. Hij wordt managing director FrieslandCampina UK & Ireland.

Redactie |

Mulder had deze functie voor drie jaar lang. Tijdens deze jaren heeft hij volgens de fabrikant zijn teams geleid naar duurzame groei van de prioriteitsmerken van FrieslandCampina. Hij had verder een sterke focus op klantgerichtheid en een verbindende leiderschapsstijl. Hiermee speelde hij een belangrijke rol bij het opnieuw verkrijgen van de nummer één positie in Dairy en Cheese in de Advantage Group Survey.  Bij zijn nieuwe functie moet hij rapporteren aan Dustin Woodward, president Business Group Europe. “De afgelopen jaren hebben we gebouwd aan een klantgerichte strategie, waarbij het behalen van de nummer één positie in de Advantage Group Survey een prachtige bevestiging is van ons teamwork en onze toewijding”, aldus Mulder.

Mooie verantwoordelijkheid
Laméris is al sinds 2016 werkzaam bij FrieslandCampina en had tijdens deze periode diverse commerciële functies, zoals customer development director Out-of-Home en customer development director Retail. Daarvoor werkte ze bij Grolsch/SAB Miller in meerdere supply chain en trade marketing rollen. De fabrikant zegt dat zij met een scherpe blik op kansen, een innovatieve geest en daadkracht in complexe situaties, impact maakt voor klant én organisatie. Laméris zal voortaan rapporteren aan Aniruddha Kusurkar, managing director Consumer Dairy Netherlands. “Met enthousiasme kijk ik ernaar uit om samen met het team voort te bouwen op de solide basis die we de afgelopen jaren hebben gelegd. Het is een mooie verantwoordelijkheid om, in nauwe samenwerking met onze klanten, de volgende stappen te zetten richting een toekomstbestendige en duurzame zuivelketen”, zegt Laméris.

Visie
Kusurkar: “Met deze veranderingen zetten we de koers voort die Bob met veel succes heeft ingezet. Met Roos hebben we een natuurlijke opvolger in huis, die de markt, onze klanten en kanalen goed kent. Ik heb er alle vertrouwen in dat zij met volle energie verder zal bouwen aan onze visie voor Consumer Dairy Netherlands.”

Bron: Levensmiddelenkrant / Out.of.Home Shops