ZAANDAM – Het non-food-assortiment van Albert Heijn bestaat in totaal uit 1200 artikelen. De Zaanse formule biedt het volledige assortiment aan in 46 winkels, waaronder alle 30 XL-vestigingen, waar het aanbod regelmatig zal wisselen.
Eerder gaf Ahold-topman Dick Boer aan dat het zou gaan om HEMA-achtige producten. “Strak, basis of warm,” zo omschrijft het concern het ‘eigentijdse en herkenbare’ design nu. “Een speciaal stylingteam binnen Albert Heijn ontwierp diverse dessins waaronder het ‘Zaans huisje’ dat terugverwijst naar de wortels van Albert Heijn,” aldus een zegsman.
De46 AH-winkels worden de komende twaalf weken omgebouwd. De overige vestigingen krijgen afhankelijk van hun omvang een gedeelte van het nieuwe Non-Food assortiment. Muiden en Nijmegen hadden woensdagochtend de primeur. De komende dagen openen onder meer Leiden (Bevrijdingsweg), Eindhoven (winkelcentrum Woensel) en Helmond (Torenstraat) Rotterdam (Argonautenweg) een non-food-afdeling.
Bron: