VEGHEL - De winkels die vallen onder de formule Emté 3.0 tonen een betere omzetontwikkeling dan de supermarkten onder het 2.0 format, maar blijven nog achter bij de verwachtingen die de top van de Sligro Food Group heeft.
Dat werd bekend bij de presentatie van de cijfers over het eerste kwartaal dit jaar. In de eerste 13 weken van 2017 bedroeg de omzet € 203 miljoen euro tegenover € 204 miljoen in het eerste kwartaal van vorig jaar. Dankzij een flinke groei in de foodservice (+ € 37 miljoen) genereerde Sligro Food Group een totale omzet van € 669 miljoen. Hierdoor werd het eerste kwartaal afgesloten met een toename van € 36 miljoen ofwel 5,8% ten opzichte van de omzet van € 633 miljoen in 2016. Exclusief het effect van overnames nam de omzet toe met 2,5%. Saillant detail is dat de paasweken vorig jaar in het eerste kwartaal vielen, terwijl dat dit jaar in het tweede kwartaal is. Daardoor verschuift circa € 5 miljoen omzet van het eerste naar het tweede kwartaal.
Sligro Food Group zal bij Foodretail evalueren en daar bij de halfjaarcijfers nader over berichten. Het bedrijf onthoudt zich van een concrete voorspelling van de halfjaarresultaten. Deze worden op 20 juli gepubliceerd.
Formule 3.0
Sligro introduceerde in 2015 de vernieuwde formule, Emté 3.0 genoemd. Deze staat geheel in het teken van inspiratie en beleving rondom goed en lekker eten. In het assortiment ligt de focus op verse producten. Emté 3.0 biedt de kwaliteit van een speciaalzaak met de prijzen van een supermarkt. Wat Emté extra speciaal maakt, is de open keuken in het hart van de winkel. Hier worden dagelijks verse noten gebrand, pizza’s belegd, maaltijdsalades bereid en yoghurts getopt met verse vruchten.
Bron: Levensmiddelenkrant