gvo-230829-283.jpg

Formules

Reportage: opening eerste AH Jan Linders een feit

VENRAY – Het Limburgse Venray heeft vandaag de eer om de eerste tot Albert Heijn omgebouwde Jan Linders te verwelkomen. De supermarkt aan de Raadhuisstraat heeft een ware transformatie ondergaan. Voor de klanten zal de winkel vertrouwd aanvoelen. Het personeel is niet veranderd en de ‘Onze Trots’-producten zijn niet verdwenen.

Gerard van Oosbree |

De vlaaien en de Jan Linders melk zijn niet verdwenen. Daar is supermarktmanager Bibi Timmers enorm blij mee. “Het assortiment is breder met biologische en vegan producten. Hierdoor kunnen we meer klantgroepen bedienen dan voorheen. Door de nieuwe zelfscankassa's kunnen de klanten sneller boodschappen doen. We zullen de klanten daarbij moeten helpen, omdat het voor veel consumenten nieuw is.” Voor Timmers is dit een nieuwe supermarkt als manager. “Het is een hele eer om deze eerste winkel te mogen leiden. Er staat een voor de klanten vertrouwd team in een hartstikke mooie winkel."

De opening werd verricht door Timmers, geflankeerd aan een kant door AH-ceo Marit van Egmond en Ruth Linders, Sales & Operations manager Jan Linders, en aan de andere kant door Jan Linders-ceo Ferry Moolenschot en Jonas Linders, Strategy & Business Development Jan Linders, onder toeziend oog van de medewerkers en tientallen ongeduldige klanten.

Grootste franchiser
Ruth Linders ziet de overstap van zelfstandige keten naar franchiser van Albert Heijn als een nieuwe fase voor het familiebedrijf. “Deze stap maakt het bedrijf klaar voor de toekomst. Door voor Albert Heijn te kiezen krijgen we het voordeel van schaalgrootte en innovatiekracht. Voor onze klanten betekent het voordelige boodschappen en producten uit de eigen streek.” Ferry Moolenschot beaamde dit: “Dit is een combinatie van de sterkte van Albert Heijn en het beste van Jan Linders.” Marit van Egmond verwelkomde het bedrijf in de Albert Heijn-familie. “Het is een eer dat er voor ons is gekozen. Jullie zijn nu de grootste franchiser binnen AH. Ik kijk uit naar de verdere samenwerking.”

Na het feestelijke doorknippen van het lint stroomden de klanten de winkel in. Medewerkers werden niet alleen gefeliciteerd, ze werden ook aangeklampt om te vragen waar ze producten konden vinden. Met de Limburgse vriendelijkheid werden ze begeleid naar de juiste stelling. Binnenkort volgen in rap tempo nog een aantal andere winkels.

Bron: Levensmiddelenkrant

gvo-230829-205.jpg
gvo-230829-234.jpg
gvo-230829-244.jpg
gvo-230829-328.jpg
gvo-230829-344.jpg
gvo-230829-149.jpg
gvo-230829-349.jpg

Lees meer over: