Picnic-Family.png Met Picnic Family profiteren klanten onder meer van 10% korting op groenten en fruit. Foto: Picnic

Picnic lanceert kortingsabonnement Picnic Family

AMSTERDAM - Bezorgsupermarkt Picnic lanceert een kortingsabonnement om gezond eten te stimuleren. Picnic Family geeft 10% korting op groenten en fruit en aanbiedingen op veel gekochte producten.

Kim Schoonman |

De pilot is op 30 september in Haarlem van start gegaan. Daar kan een grote groep klanten Picnic Family testen. Daarna volgt een pilot in Duitsland. Het kortingsabonnement wordt stapsgewijs uitgerold over heel Nederland en Duitsland.

Abonnement
Wie het abonnement voor een jaar afsluit, betaalt 2,99 euro. Voor wie maandelijks op wil kunnen zeggen, is de prijs 3,99 euro per maand. Picnic biedt bij het kortingsabonnement een zogenaamde voordeelgarantie: klanten die de abonnementskosten er niet uithalen, krijgen het verschil terugbetaald.

Stimuleren en belonen
“Gezond eten is belangrijk en dat willen we met het kortingsabonnement stimuleren en laagdrempeliger maken”, stelt medeoprichter van Picnic Michiel Muller. “Daarnaast belonen we hiermee trouwe klanten die vaak bestellen met extra korting en meer aanbiedingen.”

Momenten reserveren
Naast korting krijgen leden van Picnic Family ook de mogelijkheid om bezorgmomenten te reserveren. “Daar was veel vraag naar, dus dat hebben we binnen het kortingsabonnement mogelijk gemaakt. Soms zijn onze wagentjes vol, maar zo weet je zeker dat we plek hebben op jouw favoriete bezorgmoment”, aldus Muller. “Met ruim anderhalf miljoen klanten in Nederland hebben we inmiddels een hoge dichtheid opgebouwd en zijn we veel efficiënter dan vroeger. Daardoor kunnen we makkelijk meerdere keren per dag door de buurt rijden en nog steeds onze efficiënte melkboerrondjes maken.” In de app staan nog steeds groene blaadjes bij de meest duurzame bezorgmomenten.

Dit artikel verscheen eerder in Levensmiddelenkrant. Abonneren? Klik hier.