PLUS boekt forse omzetgroei

UTRECHT – PLUS kan tevreden terug kijken op het eerste halfjaar van 2015.  Tot en met week 26 bedroeg de omzetgroei 5,9 procent.

Dat is ruim boven de gemiddelde groei van de markt, die 1,9% bedroeg (bron: Nielsen). Het aantal supermarkten bleef ten opzichte van vorig jaar nagenoeg gelijk (gemiddeld 257 dit jaar versus 255 in 2014). Ook het marktaandeel van PLUS steeg naar 6,14 procent ten opzichte van 5,92 procent een jaar geleden rond dezelfde tijd.

Jan Brouwer, algemeen directeur van PLUS: “We hebben in de afgelopen tijd enorm hard gewerkt om PLUS nog beter en attractiever te maken. Dat doen we met een scherp promotiebeleid én door ons assortiment steeds verder te verduurzamen. Samen met onze supermarktondernemers maken wij boodschappen doen verantwoord en leuk. En gelukkig vinden onze klanten dat ook. Het aantal klanten, de gemiddelde besteding en de klantloyaliteit zijn tijdens het afgelopen halfjaar verder toegenomen."

Minions
In een persbericht laat PLUS weten dat consumenten positief reageren op de acties en promoties van PLUS. De Minions-actie bijvoorbeeld was zo’n succes. De gele wezentjes zorgden voor het hoogste gemiddelde marktaandeel per winkel in de geschiedenis van PLUS. Ook met AGF (Aardappelen, Groente, Fruit) scoort PLUS, meldt de formule. De omzetcijfers en het aantal klanten van de AGF-afdeling in de afgelopen vijf weken zijn historisch hoog, wat mede te danken is aan de ‘variatie = voordeel-weken’, stelt PLUS in het persbericht.

Briljant
Woensdag opent in Veenwouden de 259ste PLUS supermarkt, een voormalig C1000 winkel onder leiding van ondernemer Douwe Visser. Dit is de 175ste winkel die is ingericht volgens het formuleconcept Briljant, de belangrijkste motor achter de omzetgroei van PLUS.

Online
Het in mei 2015 gelanceerde, compleet vernieuwde online platform wordt volgens PLUS ook enthousiast ontvangen, door zowel de PLUS-ondernemers als door de consument. Voor klanten van inmiddels honderd PLUS supermarkten is het mogelijk online boodschappen te doen bij hun eigen winkel, waardoor ook lokale en unieke producten kunnen worden aangeboden. Deze honderd PLUS supermarkten hebben een ophaalpunt en/of bezorgen de online bestelde boodschappen aan huis.

 

Bron: Levensmiddelenkrant

plus_agf-a900x525.jpg