UTRECHT – Vier Plus-ondernemers zijn een samenwerking gestart met Thuisbezorgd.nl. Klanten kunnen via de Thuisbezorgd-app boodschappen bij de winkels bestellen. Het initiatief van deze samenwerking komt van de bezorgapp. Daar willen ze de categorie boodschappen flink uitbreiden. Meer Plus-winkels volgen binnenkort.
Marco Meeuwsen van de Plus aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht is de vierde ondernemer die meedoet. Drie winkels, Plus Zondag in Pijnacker, Plus Verhoeven in Rotterdam en Plus Valkzicht in Dordrecht zijn al sinds de zomer te vinden in de Thuisbezorgd-app. Meeuwsen is nu een maand bezig en ziet al een flink aantal bestellingen per dag binnenkomen. “Ik denk dat we gemiddeld nu op twintig bestellingen per dag zitten”, vertelt de Utrechtse ondernemer.
Andere regels
Hij heeft twee terminals staan, één voor winkelartikelen en één voor de slijterij. “Je hoort het heel duidelijk als er een order binnenkomt. Het geluid is niet te missen. We hebben een aparte terminal voor alcohol staan, omdat daar toch andere regels voor gelden. We maken daarvan een aparte order in een aparte tas. De bezorger van Thuisbezorgd moet dan namelijk aan de deur een legitimatiecontrole uitvoeren om te voorkomen dat er alcohol wordt verkocht aan personen onder de achttien jaar. Heeft de klant geen geldige legitimatie en is het niet duidelijk dat hij of zij boven de 25 is, komt de bestelling gewoon weer terug”, legt Meeuwsen uit.
Vrijheid
Volgens de ondernemer heeft Thuisbezorgd speciaal voor Plus-ondernemers gekozen om boodschappen aan het assortiment toe te voegen. “Onze grootste concurrenten hebben de thuisbezorging geheel los van de winkels ingericht. Bij ons worden de onlinebestellingen gewoon vanuit de winkel geleverd. En wij hebben bij Plus de vrijheid om dit soort activiteiten erbij te doen. Mijn personeel maakt de bestelling in orde. Op de terminal geven ze dan aan hoelang het duurt voordat die klaar staat voor de bezorger van Thuisbezorgd. Als de bestelling klaarstaat geven ze dat direct door in de terminal, waarna een bezorger kan komen”, verduidelijkt de ondernemer.
Prima uitbreiding
De bezorging via Thuisbezorgd.nl is volgens de ondernemer een prima uitbreiding van de dienstverlening. “Zelf bezorgen we met een elektrische bakfiets en gezien de tijd bezorgen we alleen bij klanten die we binnen tien minuten fietsen kunnen bereiken. Thuisbezorgd hanteert een afstand van zes kilometer en dat is dus een aanzienlijke uitbreiding van het bezorggebied.”
Het assortiment is samen met de bezorgdienst samengesteld. “Volgens hen zijn dat voornamelijk alcohol, snoep, convenienceproducten en frisdrank. Daar komt bij dat wij ook verse sushi verkopen. Wij hebben ruime openingstijden en zijn elke dag van de week open. In de horeca kan je vaak pas later op de dag terecht en niet alle dagen van de week. Klanten kunnen bij ons dus op vrijwel elk moment van de dag al deze producten bestellen. Als klanten ons eenmaal hebben gevonden in de app, blijven ze terugkomen”, is de conclusie van Meeuwsen.
Bron: Levensmiddelenkrant