LONDEN – Britse supermarktketen Sainsbury’s heeft aangekondigd om £ 15 miljoen te investeren om de prijzen van huishoudelijke basisproducten, waaronder kip, pasta en rijst, te verlagen. Op deze manier komt de super haar klanten tegemoet.
De prijsverlagingen maken deel uit van Sainsbury’s belofte om de prijzen laag te houden voor producten die het grootste verschil maken voor klanten. Daarnaast zal de detailhandelaar, als enige Britse supermarkt, de prijs van haar ‘Freefrom’-pasta gelijk trekken aan de prijs van standaardpasta. Tevens zal de super de prijs van haar ‘gelukkiger en gezonder’ kipfilets verlagen tot het prijsniveau van discounter Aldi.
Besparingen
De prijsverlagingen zullen de hele zomer gelden. Rhian Bartlett, food commercial director bij Sainsbury's, zegt: "Terwijl de kosten van levensonderhoud aanhouden, blijven we meedogenloos gefocust op het verlagen van de prijzen van de essentiële producten die het grootste verschil maken voor onze klanten." Hij vervolgt: “In de afgelopen twee jaar hebben we 560 miljoen pond geïnvesteerd om de prijzen laag te houden en meer recentelijk hebben we de prijs verlaagd van basisbenodigdheden zoals brood en boter, melk, tonijn en toiletpapier. Deze laatste prijsverlagingen zullen klanten geruststellen dat we besparingen zullen blijven doorberekenen zodra we de groothandelsprijs van voedsel zien dalen. Klanten vinden geweldige deals als ze bij ons winkelen en hoeven nergens anders heen om de beste prijzen te krijgen voor hun dagelijkse benodigdheden.”
Bron: Levensmiddelenkrant