GROENLO – De blijvende groei van omzet en aantallen klanten bij biologische slagerijformule De Groene Weg is volgens het bedrijf een weerspiegeling van de groeiende vraag naar duurzamere voedselkeuzes bij consumenten. De hogere prijs van biologische producten schrikt klanten niet af.
Het derde kwartaal van dit jaar sloot de slagerijketen af met een omzetgroei van rond de 7%. Een deel ervan is door prijsverhogingen, maar het bedrijf ziet vooral het aantal klanten stijgen, die vervolgens ook een hoger bonbedrag hebben. Het succes schrijft de slagerij toe aan de ‘onwankelbare focus op het EU-biologische keurmerk’. Producten met het ‘groene blaadje’ moeten voldoen aan strenge EU-wetgeving en worden gecontroleerd door het onafhankelijke Skal Biocontrole.
Het bedrijf heeft in Nederland tien slagerijen en een webshop, en is leverancier van biologisch vlees aan producenten in heel Europa. Het is veertig jaar geleden opgericht en marktleider in de biologische vleessector in Nederland. De Groene Weg is de op een na grootste in Europa.
Bron: Levensmiddelenkrant