HILVERSUM - Spar city is een nieuwe vestiging rijker. Ondernemer Mark van ’t Veer heeft onlangs in Hilversum zijn gemakswinkel geopend. “Klantvriendelijkheid en gastvrijheid zijn de belangrijkste elementen van een succesvolle supermarkt.”
Dat vertelt de nieuwe Spar city-ondernemer. Al jaren had Van ’t Veer de droom om een eigen winkel te openen, maar nooit eerder kwam er iets op zijn pad. “Ik heb diverse functies bekleed bij Albert Heijn, maar miste dikwijls de binding met klanten op de winkelvloer. Anderhalf jaar geleden ben ik in contact gekomen met Spar en zij hebben deze locatie aan mij voorgesteld”, legt Van ’t Veer uit. Aan de rand van Hilversum runt hij nu een Spar city van 270 vierkante meter winkeloppervlakte, waarbij de doelgroep voornamelijk bestaat uit passanten die van de rand van het centrum naar het station lopen en andersom. “Daarnaast ligt de focus ook op de kantoren in de buurt, want er is voldoende bedrijvigheid in de omgeving. Ik wil op termijn starten met het bezorgen van belegde broodjes voor tijdens de lunch. Het plan is om daar de komende maanden mee te beginnen. Spar waardeert dit idee en kan zich vinden in het feit dat ik mijn producten op een e-bike laat bezorgen op locatie.”
Een derde doelgroep die omzet kan gaan leveren, zijn de buurtbewoners. “Er wonen hier veel mensen met een hoog bestedingsniveau. Ik ben zeker niet de goedkoopste supermarkt, maar voor de vergeten boodschappen of speciale producten komt de consument wel.” De versbelegde broodjes en smoothies verkopen de eerste dagen na de opening het best. “Dat zijn producten uit het assortiment die perfect passen bij de drukke consument die zijn of haar trein moet halen of op tijd op kantoor moet zijn.”
Samenwerking
Van ’t Veer vindt het belangrijk om andere ondernemers te helpen met hun business. “Naast mijn winkel is een sigarenboer gevestigd. Daarom heb ik maar een minimaal assortiment tabak. Ik wil hem namelijk niet de straat uitwerken. En bloemen heb ik niet, want er zit een bloemist aan de overkant. Ik verkoop dan liever hun bloemen als zij gesloten zijn, bijvoorbeeld. Je geeft je eigen smaak en saus aan de winkel, maar ik gun andere ondernemers ook hun business en succes. Samenwerkingen met lokale ondernemers zijn voor mij heel belangrijk.” Op termijn hoopt Van ’t Veer meer winkels te openen. “Ik wil dat consumenten klantvriendelijk en gastvrij worden ontvangen en met een warm gevoel de winkel verlaten.”
Bron: Out.of.Home Shops/Levensmiddelenkrant