NIEUWVEEN – Superuniebroeders Coop, Deen, Boni, MCD en Poiesz trappen een nieuwe spaaractie af: Triqo’s. Dit constructiespeelgoed is in Amerika uitgeroepen tot speelgoed van het jaar.
De Triqo's zijn een vorm van constructiespeelgoed; kleurrijke bouwsteentjes waarmee flink gecombineerd kan worden. De deelnemende supers claimen dat de steentjes een duidelijke educatieve waarde hebben. “Ze geven kinderen ruimtelijk inzicht geven en zijn leerzaam”, aldus een zegsvrouw. De positionering van dit onverwoestbare en volledig recyclebare speelgoed luidt dan ook: ‘The fun of intelligent playing’. De Triqo's zijn overigens een Nederlandse uitvinding. In Amerika werd het onlangs gekozen tot Speelgoed van het Jaar.
Crossmediaal
Gedurende de actie maken klanten zowel in de supermarkten, via internet en op TV kennis met dit nieuwe speelgoed. Op een interactieve website kunnen kinderen bouwideeën en –constructies downloaden. Eigen ideeën en ontwerpen kunnen ze op hun beurt weer uploaden en delen met anderen. Deelnemers kunnen daar prijzen mee winnen. Daarnaast is er een Twittercampagne en een online Triqo Magazine, waarmee klanten op de hoogte worden gehouden van alle ins- en outs rondom Triqo's.
Actieverloop
De actie start 27 augustus. Bij besteding vanaf 25 euro of meer krijgen klanten een zakje met 16 Triqo’s cadeau. In de zes weken daarna zijn dat één of meerdere Triqo’s bij besteding vanaf 10 euro en bij diverse actieproducten. Ook wordt tijdens de actie in alle communicatie-uitingen extra aandacht gevraagd voor Stichting CliniClowns; het goede doel waaraan de deelnemende ketens zich tijdens de campagne hebben verbonden.
Bron: Coop