tiktok.jpg De bestelknoppen van AH en Jumbo op een receptenwebsite. Beeld: Levensmiddelenkrant

Uitbreiding samenwerking supermarkten en receptensites

DEN HAAG – Supermarktketens Jumbo en Albert Heijn hebben hun samenwerking met receptenwebsites uitgebreid. Bezoekers van 56 receptenwebsites kunnen nu met één klik de ingrediënten toevoegen aan hun winkelmandjes van de twee ketens.

Redactie |

Food Influencers United (FIU) meldt dat hiermee bij ongeveer 90% van het onafhankelijke receptenverkeer, dat bezoekers deze optie zullen zien. Deze mogelijkheid werd tijdens de coronaperiode getest door zowel Jumbo als Albert Heijn. Wat begon met tien websites is intussen uitgegroeid tot het overgrote deel van de receptenwebsites.

Partneren
Voor Albert Heijn past de uitbreiding naadloos bij de missie om samen beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Lindsay Scheerman van Albert Heijn: "Door te partneren met de populairste receptenwebsites van Nederland geven we invulling aan onze ambitie om een inspirerende partner te zijn. Gezond eten betekent gevarieerd eten in balans met de behoeften van het lichaam. Dit begint bij inspiratie. Via deze samenwerking helpen we mensen om die inspiratie direct om te zetten in een gevuld winkelmandje. Zo maken we gevarieerd en lekker eten nog toegankelijker."

Ook bij de receptenwebsites zijn ze blij met de nieuwe samenwerkingen. "Voor ons is het een waardevolle service aan onze bezoekers. Het maakt de stap tussen een recept bewonderen en het daadwerkelijk maken een stuk kleiner. We merken dat bezoekers hier enthousiast op reageren en het geeft hen een extra reden om vaker bij ons terug te komen. Bovendien kunnen ze zelf kiezen bij welke supermarkt ze willen bestellen”, zegt Sofie van receptenwebsite Lekker & Simpel.

Afhandeling
FIU is verantwoordelijk voor de samenwerking en de technische afhandeling. Dat zorgt ook voor de commerciële afwikkeling tussen de partijen. "Het is altijd fijn om te kunnen groeien, maar ik ben het meest trots op het vertrouwen dat Jumbo en Albert Heijn met deze uitbreidingen uitspreken. Wat vier jaar geleden begon met een pilot is nu uitgegroeid tot een vaste samenwerking waarin supermarkten dagelijks de waarde blijven zien van deze service voor hun klanten. Dat is het mooiste compliment”, aldus Kees Meerhoek van het bedrijf.

FIU heeft nu ook een volgende stap gezet in het ontsluiten van recepten, namelijk die worden gedeeld op de sociale media, zoals TikTok, Instagram en Pinterest. Met het nieuwe platform Zesty kunnen mensen hun favoriete recepten van het internet bundelen op één plek. Dan zijn de recepten makkelijk terug te vinden en kunnen ze met één klik op een boodschappenlijst worden gezet of online besteld.

Bron: Levensmiddelenkrant