ROTTERDAM – Met de introductie van het op de Koreaanse keuken geïnspireerde noedelsmerk Namdong speelt voedingsgigant Unilever in op de populariteit van deze keuken. De producten die nu in de schappen van de grote supermarktketens liggen, behoren allemaal tot de snackingcategorie.
De noedels van Namdong zijn verkrijgbaar in drie smaken die alle drie zijn geïnspireerd op de populaire Jjigae-stoofgerechten. De smaken zijn ontwikkeld in samenwerking met Zuid-Koreaanse foodtechnologen en Unilever’s R&D-experts. De gerechten zijn zowel te koop in cup- als blokformaat. Door een apart zakje met chili-mix kunnen consumenten zelf de pittigheid bepalen.
Consumentenvraag
Kevin Domburg en Marieke Pronk, senior brand manager en assistant brand manager Mini-Meals Benelux bij Unilever, zeggen: “Namdong biedt een rijke combinatie van Koreaans geïnspireerde smaken en speelt in op een duidelijke consumentenvraag naar aanpasbare pittigheidsniveaus binnen Aziatische noedels. De reacties van consumenten op smaaktesten waren heel positief en we zijn er trots op dat Namdong is ontwikkeld om iedereen aan te kunnen spreken, van degenen die van een lekkere pittige smaak houden tot degenen die de voorkeur geven aan een meer gebalanceerd en mild smaakprofiel en voor alle liefhebbers van Koreaans eten daartussenin. We zijn ervan overtuigd dat Namdong extra groei zal genereren in de populaire Aziatische categorie en nieuwe consumenten naar de schappen met instantnoedels zal trekken."
Bron: Levensmiddelenkrant