BODEGRAVEN - Van Tol Retail heeft verkoopplatform Heimweewinkel overgenomen van De Telegraaf. Deze uitgever wil zich meer concentreren op de core business.
De Heimweewinkel is geen onbekende voor Van Tol Retail. Het bedrijf werkt al sinds de start van de webshop in 2011 achter de schermen als partnerleverancier. De webwinkel voert louter oer-Hollandse producten, bestemd voor Nederlanders in het buitenland. Het gaat veelal om merken die al twintig tot veertig jaar op de Nederlandse markt zijn, of soms nog veel langer, zoals Douwe Egberts, Calvé, Bolletje en De Ruijter.
Aanvulling
Voor Van Tol Retail is de webshop een belangrijke aanvulling op de online activiteiten. Commercieel directeur Michael van den Hurk: "De winkel is bedoeld voor geëmigreerde Nederlanders die al die producten van thuis zo missen, maar ook voor al die Nederlanders die zelf al zulke producten vanuit Nederland naar hun familie in het buitenland sturen en nu kiezen voor het gemak van een gespecialiseerde webshop. Drop, pindakaas, stroopwafels zijn erg populair, maar ook - heel opvallend - Conimex. Oosterse producten zijn wereldwijd bekend, maar veel Nederlanders zijn erg vertrouwd geraakt met de typische smaken van Conimex.”
Emotionele waarde
De webshop bevat nu zo’n zevenhonderd typisch Hollandse producten, en dat aantal zal verder worden uitgebreid. Klanten bestellen gemiddeld twee keer per jaar en het aankoopbedrag per keer is relatief hoog. Van den Hurk: “Producten zijn ook niet belangrijk om hun voedingswaarde, maar vooral om hun emotionele waarde.”
Bron: Levensmiddelenkrant