verkade.jpg

Verkade vernieuwt chocoladerepen

ZAANDAM – Chocoladefabrikant Verkade heeft het chocoladeassortiment vernieuwd. De repen krijgen een nieuwe verpakking en de breekvorm is veranderd naar een driehoek. Deze vorm zorgt volgens eigen onderzoek van Verkade voor een betere smaakbeleving. De receptuur van de repen is niet aangepast.

Redactie |

Volgens Dennis Teeken, general manager van Koninklijke Verkade, is dat een bewuste keuze: “We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de ideale vorm om de smaakbeleving te verbeteren, zonder iets te veranderen aan wat mensen herkennen. Wat opvalt: mensen beoordelen de chocolade met de nieuwe vorm hoger, terwijl de receptuur exact hetzelfde is.”

Door driehoekjes te maken met een bolling ligt de chocolade anders in de mond, wat zorgt voor een zachtere beet en vollere smaakbeleving, schrijft het bedrijf. De veranderingen moeten het merk toekomstbestendig maken en relevant houden voor de consument, zonder dat er concessies worden gedaan aan smaak of kwaliteit. Teeken: “We blijven een merk van dichtbij. Met deze stap willen we onze plek in het supermarktschap versterken, door te laten zien dat klassieke merken mee kunnen bewegen zonder hun karakter te verliezen.”

Bron: Levensmiddelenkrant