ZWOLLE – Euroma, bekend bij consumenten van de kruiden en specerijen in de supermarkt, presenteert vandaag haar vernieuwde positionering en identiteit. Geen nieuwe richting, maar een duidelijke uiting van wie het merk is, waar het voor staat en waar het naartoe wil.
Al meer dan 125 jaar haalt de smaakexpert kruiden en specerijen van over de hele wereld. Daarmee groeide Euroma de afgelopen jaren uit van Zwols kruiden- en specerijenbedrijf naar een internationale speler met een veelzijdig productportfolio.
Kern
Voor en in samenwerking met klanten ontwikkelt Euroma een breed palet aan smaakoplossingen op basis van kruiden en specerijen van de hoogste kwaliteit, die hun weg vinden naar talloze voedingsmiddelen. De kern van de nieuw gepresenteerde missie en gemene deler van alle activiteiten: ‘Euroma geeft smaak aan het dagelijks leven.’
Euroma gelooft dat eten veel meer is dan voeding. Het gaat over emotie, herinnering en verbinding. Alles wat Euroma doet, draait om smaak en het bereikbaar maken van authentieke smaken uit alle windstreken, die te vinden zijn in vele supermarkten en restaurants. Deze producten worden geproduceerd in co-creatie voor en samen met klanten. Door de hele keten in eigen beheer te houden, verzekert Euroma klanten wereldwijd van duurzame, voedselveilige oplossingen. Op die manier ontzorgen zij klanten.
Internationale groeiambitie
Euroma wil met de aangescherpte missie ‘Euroma geeft smaak aan het dagelijks leven’ helderheid geven over wat het bedrijf doet en bovendien een internationale groeiambitie aankondigen. Mathys Boeren, ceo bij Euroma, zegt hierover: “Met elkaar gaan wij nu een nieuwe fase in, waarin we verder bouwen aan een sterk Euroma met duidelijke focus. Vanuit onze sterke basis in de Benelux werken we aan een ambitieus doel: uitgroeien tot dé Europese leider in het ontwikkelen en produceren van smaakvolle producten op basis van kruiden en specerijen.”
De lat ligt hoog
Euroma is ooit begonnen als drogisterij. Goed eten speelt een cruciale rol in gezondheid. Innovaties zoals de Prima Pura-stoomtechnologie en de introductie van de eerste kruidenmixen zonder toegevoegd zout tonen aan dat de lat bij Euroma de afgelopen jaren steeds hoger is gelegd. Ontdekken en vernieuwen blijven centraal staan, met één constante: natuurlijke producten van topkwaliteit. Euroma heeft dit gevat in de belofte: United by taste.
Een toonaangevende partner
Op internationaal gebied zit het groeipotentieel wat Euroma betreft in seasonings, batters, coatings, dressings, sauzen en marinades met bestaande én nieuwe partners. Marloes Akerboom, marketing manager bij Euroma: “Onze jarenlange ervaring maakt dat we voorop lopen in receptuurontwikkeling, verpakkingen en markttrends. We ontwikkelen elk product op maat. Daarmee heb je aan ons een stevige partner met wie je componenten of eindproducten maakt die opvallen.”
Bron: Levensmiddelenkrant